Password

Glemt password?

Ny bruger?

 
hængelås indkøbskurv
Søg...
Du er her: Forside / Tilmelding / løb og styrke / Info
Print side

Hovedsæson 2020/21

Løb & Styrke

BEMÆRK: Du tilmelder dig p.t. under forudsætning af at ville overholde vores corona-regler - læs det igennem her før tilmelding!

 

  Bliv en del af et Løbe og styrke-hold i KU Studenteridræt og få:

  • en inspirerende træning sammen med andre med samme udgangspunkt og niveau som dig.

  • en styrket fysik pga. den varierende træning bestående af: Opvarmning, løbelege, vedligeholdelsesløb, fartleg, intervaller, udstrækning m.m.

  • træningssammenhold med "makkerløb", sociale styrketræningsøvelser og afslutningshygge (snacks)

 

På holdene træner vi sammen, men på 2 niveauer

  • Opstarts- og begyndertræning 

    Her er der fokus på ikke at komme til at løbe for hurtigt...., at lytte til kroppen og nyde det at løbe. Her behøver du ikke at være bange for at være den sidste eller ikke at kunne følge med. Du deltager i det øvrige program, men efter trænerens anvisninger, så du ikke får en for hård opstart og måske skader.

  • Vedligeholdelses-og progressionstræning 

    Her giver vi den mere gas, med intervaller, fartlege, stigningsløb, stjerneløb, stafetter og lignende. Der bruges stadig tid på sociale styrkeøvelser, hvor vi forsætter med at styrke relevante muskler og sener. Det er hyggeligt samtidigt med, at du holder dig fit. 

Vælg mellem 2 hold: mandagsholdet kører som det plejer med god fokus på intervaller (1 time løb og 15 min. styrk), mens onsdagsholdet har lidt mere fokus på styrkedelen (35-40 min løb og 35-40 min styrk), som foregår i KSI Kanonbådshus, hvor der er styrketræningsudstyr og musik. Onsdagsholdet har mulighed for at løbe trailløb på Copenhill, som ligger tæt på!

Fokus på det sociale: Træneren igangsætter typisk en frugt-/snackordning sammen med deltagerne, så man lige kan "tanke op" efter træningen og få sig en lille snak, inden man siger: "Tak for i dag."

At deltage i løb er sjovt: Trænerne organiserer, at holdene som sæsonafslutning sammen deltager i et gadeløb (Christianshavner-Milen), hvis det muligt ift corona.

Formålet med holdene er, at du får et kammeratskab med de andre løbere og en masse sjov træning, som du ikke får ved bare at løbe for dig selv. Holdets Facebook bruges til løbeaftaler etc. 

Skader: Oplever du, trods ovenstående skånsomme træning, problemer med bentøjet, kan du læse her om "Hjælp ved overbelastningsskade".

Rabat på løbeudstyr: Læs her

Mødesteder:  Du kan vælge mellem to hold/træningssteder: Det ene foregår på mandage fra KSI på Nørre Allé 53 mens det andet foregår på onsdage fra KSI Kanonbådshus, Kanonbådsvej 6 -  der er omklædningsmulighed og taske opbevaring begge steder- kom såvidt muligt OMKLÆDT (pga corona)

 

Træningsperioder Hovedsæson 2020/21:  

  • Mandage eller onsdage kl. 16.45-18.00 i september-april

  • Ferie og ingen træning med træner: 12. oktober-18. oktober (efterårsferie) , 21. december-4. januar (juleferie), 15.-21. februar (vinterferie/uge 7),  27. marts -5. april (påskeferie). og 30. april (St. bededag).

     

Loeb

Tak for din interesse.

Vi har noteret din email for denne sportsgren.

Tak for din interesse.

Vi har allerede noteret din email for denne sportsgren.

Gør en ven opmærksom denne sportsgren.

Indtast din vens email og en kommentar herunder.
Et link til denne side og din kommentar bliver herefter sendt til din ven.

 

Din vens email:
Kommentar:

Send

Dit tip er nu afsendt.

Gå til kurven, for at færdiggøre tilmeldingen og betale.

eller

Forsæt indkøb

Vi vil gerne høre din mening

Indtast dit navn, email og en kommentar herunder.
Din kommentar bliver herefter sendt til KSI.

 

Navn:
Email:
Kommentar:

Send kommentar

Tak for din henvendelse.
Vi vil læse din kommentar.