Password

Glemt password?

Ny bruger?

 
hængelås indkøbskurv
Søg...
Du er her: Forside / Tilmelding / løb og styrke / Info
Print side

Hovedsæson 2018/19

Løb og styrke

  Bliv en del af KSI's nye løbehold og få:

  • En sjov træning sammen med andre med samme udgangspunkt og niveau som dig.

  • Styrket din fysik ved en varieret træning bestående af opvarmning, løbelege, styrketræning, vedligeholdelsesløb, fartleg og intervaller.

  • Træningen er organiseret, så alle kan være med. Fx får de hurtige "venteøvelser" (styrke), så ingen får længere pauser end andre.

 Træningen foregår på mandage, kl. 16.45-17.45, fra KSI, Nørre Allé 53, hvor der er omklædning, bad og værdiopbevaring.

 

Der trænes i 2 grupper (niveauer) man frit kan vælge imellem 

  • Gruppe 1 er Opstarts-og begyndertræning (lob01)

    Her tager vi den med ro og løber korte, afmålte distancer med indlagte underholdende øvelser og med indlagte pause med styrketræning, som fokuserer på at styrke udsatte muskler og sener. Der er fokus på at løbe langsomt, at lytte til kroppen og nyde at løbe. Her behøver du ikke at være bange for at være til sidst eller ikke at kunne følge med. 

  • Gruppe 2 er Vedligeholdelses-og progressionstræning (lob02)

    Her giver vi den lidt mere gas, med intervaller, fartlege, stigningsløb, stjerneløb, stafetter og lignende. Du kan typisk vælge mellem intervaller o.l. for letøvet eller øvet niveau. Der bruges stadig tid på sociale styrkeøvelser, hvor vi forsætter med at styrke relevante muskler og sener. Det er hyggeligt, og du holder dig fit!

Tilmeld dig i første omgang det hold der svarer til dit niveau, så kan træner bedre planlægge.

Fokus på det sociale: Træneren igangsætter typisk noget frugt/snacks/drikke-ordning, sammen med deltagerne, så man lige kan "tanke op" efter træningen og få en snak, inden man siger, "Tak for i  dag".

Træneren organiserer, at holdet som sæsonafsslutning sammen deltager i et gadeløb (Christianhavnermilen). Deltagelse i løbet er inklusiv i deltagergebyret for selve holdet og betales af KSI.

Formålet med holdet er, at du får et kammeratskab med de andre løbere og en masse sjov træning, som du ikke får ved bare at løbe for dig selv. Holdets Facebook bruges til løbeaftaler etc. 

 

Skader: Oplever du, trods ovenstående skånsomme træning, problemer med bentøjet, kan du læse her om "Hjælp ved overbelastningsskade".

Træningsperiode:  

  • September-april (Bemærk: Der er ikke træning i den første uge af september pga. gadeløb sammen med sommerløbeholdene).

  • Ferie og ingen træning med træner: 13. - 21. okt. (efterårsferie), 21. dec. - 1. jan. 2019 (juleferie) og 13.-22. april (påskeferie)

Loeb

Tak for din interesse.

Vi har noteret din email for denne sportsgren.

Tak for din interesse.

Vi har allerede noteret din email for denne sportsgren.

Gør en ven opmærksom denne sportsgren.

Indtast din vens email og en kommentar herunder.
Et link til denne side og din kommentar bliver herefter sendt til din ven.

 

Din vens email:
Kommentar:

Send

Dit tip er nu afsendt.

Gå til kurven, for at færdiggøre tilmeldingen og betale.

eller

Forsæt indkøb

Vi vil gerne høre din mening

Indtast dit navn, email og en kommentar herunder.
Din kommentar bliver herefter sendt til KSI.

 

Navn:
Email:
Kommentar:

Send kommentar

Tak for din henvendelse.
Vi vil læse din kommentar.