Password

Glemt password?

Ny bruger?

 
hængelås indkøbskurv
Søg...
Du er her: Forside / Kontakt / Nyhedsbreve / Nyhedsbreve 2015 / Nyhedsbrev oktober 2015
Print side

 

overskrift_4.jpg

Kære medlem.

Velkommen til den nye sæson i USG, vi håber, at du er rigtig glad for at træne her.

Et særligt velkommen til nye medlemmer, som er kommet til USG for første gang.

USG er en idrætsforening i forholdsvis traditionel forstand. Det vil sige, at det er medlemmerne, der bestemmer i de forskelllige interessefællesskaber i USG - alle under Hovedbestyrelsen som øverste organ. Du har således mulighed for at få indflydelse på tiltag og beslutninger på holdet og på Generalforsamlingen.

Nyhedsbrevet modtager du mindst 4 gange årligt, her får du nyheder og bl.a. indkaldelse til og referat fra Generalforsamlingen. Det betyder samtidig, at dette nyhedsbrev ikke kan frameldes, så længe du er medlem af USG.

Du er altid velkommen til at sende os indlæg til nyhedsbrevet, skriv til kontor@usg.dk og skriv Nyhedsbrev i emnelinien.

Autumn _tree _2



Holdspisning

 USG inviterer også i hovedsæson 2015-2016 alle hold til et gratis måltid mad. Vi ønsker med dette tilbud, at styrke det sociale element på holdet.

I bestemmer selv dato og tidspunkt. Måltidet serveres i kantinen på Nørre Allé 53, 1. sal. . 

Menuen har kokken forudbestemt for hver dag, og den serveres i tidsrummet kl. 17.00-19.45. I kan dog blive i lokalet  frem til kl. 22.30. Træner I på et morgenhold, har I mulighed får at få brunch i tidsrummet kl.08.00-10.00. 

Menuplanen kan du se på USG’s hjemmeside www.usg.dk

 

Holdets talsperson eller en anden repræsentant for holdet bestiller plads til holdspisningen på kontor@usg.dk med oplysning om :

  • Holdkode

  • Dato og tidspunkt for spisningen

  • Angivelse af et omtrentligt antal personer. Holdets træner er naturligvis også velkommen til at deltage i spisningen.

  • Senest 6 dage før arrangementet skal I pr. mail sende det nøjagtige antal deltagere samt antallet af vegetarretter

  • Spisningen skal helst indledes senest kl. 19.45 – alternativt vil maden blive stillet frem på buffeten til jer

  • Drikkevarer køber I for egen regning og inden kl. 19.45. Egne drikkevarer må ikke medbringes.

 Bestil venligst i god tid. 

 Vi sender en bekræftelse på Jeres bestilling, som I bedes medbringe til arrangementet som betaling.

 


Efterårsferie

 

Alle holde, der ikke er nævnt nedenfor træner i efterårsferien (uge 42)

 

Uge 42 er træning på følgende adresser aflyst:

  • Skolen på Islands Brygge /

  • Dansekapellet /-

  • Frankringsgade Svømmehal/- 

 

På følgende hold har træneren aflyst undervisning:

DANS

  • dan12, dan17, dan27, dan38

 

BOLDSPIL

  • bas02

  • bas04

  • bas05

  • fut02K

  • flo01-KM - (kan selvtræne)

 

EXERCISE

  • din06

  • hig09

  • low03

  • low07

  • yo03, yo05, yo10, yo11, yo13

 

UDENDØRS HOLD

  • kaj01, kaj04, kaj06, kaj07, kaj10, kaj12, kaj16

  • kla01

  • van01

 

VAND

  • sv12, sv19, sv21, sv 31 og sv34

 

Husk, at du altid kan se dagens aflysninger på usg.dk "Ændringer i dag".

 

 Amager


Talspersoner

I øjeblikket bliver der valgt talspersoner på alle holdene i motionsafdelingen og i de i andre afdelinger.
Dette valg er vigtig for at USG kan udvikle sig i den retning du, som medlem, gerne vil have.

Talspersonen er bindeleddet mellem holdet og kontoret, og det er ofte talspersonen, som er kontaktpersonen til Holdspisningen.
For motionsholdene gælder det, at der holdes talspersonsmøder to gange om året. For talspersoner på de hold, der er en del af en afdeling holdes der årsmøder i afdelingerne, hvor man vælger repræsentanter til Hovedbestyrelsen.

Sæsonens første talspersonsmøde bliver holdt torsdag, den 22. oktober, kl. 19 i Store Auditorium, Nørre Allé 53.

Alle talspersoner får tilsendt en indkaldelse med dagsorden.

Som talsperson får du en flot USG t-shirt.

Deltagerne i afdelingerne (adventure, amerikansk fodbold, basketball, futsal, gymnastik, kajak, klatring, ski og volleyball) vil modtage en invitation til afdelingsmøde i løbet af november.

PS. Mere om at være talsperson: /om-usg/talspersonsordningen

PPS. Oplæg om hvad der er noget værd i USG: /usgs-kontor/nyhedsbrev-august-2013/hvad-er-noget-vaerd-i-usg/  samt et oplæg om hvordan et forslag føres ud i livet: /om-usg/talspersonsordningen/det-var-da-en-indlysende-god-id%C3%A9/

 


Nye hold med mange pladser

Denne sæson har indtil videre været helt fantastisk. Rigtig mange hold blev udsolgt lynhurtigt. Derfor har vi prøvet, at åbne nogle flere hold, der hvor ventelisten var meget lang og det var muligt at finde et lokale og en træner. Det har resulteret i følgende hold, hvor der stadig er plads:


 Din plads i USG

Her i oktober måned har du din store mulighed for være med til at bestemme. Du skal blot være opmærksom på, hvilken organisering du er en del af. Når du går på et hold i USG, så er du en del af et demokratisystem, der beslutter ALT for USG.

Du er enten medlem af

-          USGs MotionsIndrætsafdeling (kaldet UMI i daglig tale)

-          en af USGs 9 afdelinger (adventure, amf, bas, fut kvinder, fut mænd, kaj, kla, ski, vol)

-          en af USGs 3 klubber (USG Badmintonklub, USG Håndboldklub eller USG Svømning og Vandpolo)

 

Disse 3 hovedorganiseringer rummer samtlige USG medlemmer. Du kan, fordi du går til flere idrætter, være medlem flere steder. Fælles for alle disse grupper er, at de holder møder her i oktober måned. Disse møder kaldes – afhængigt af hvad der står i vedtægterne enten

-          Stor Talspersons møder, hvis du er organiseret under UMI

-          Årsmøder, Medlemsmøder eller Generalforsamling, hvis du er organiseret under en af de 9 afdelinger

-          Generalforsamling, hvis du er medlem af en af USGs 3 klubber

 

Du bliver indkaldt til møde – eller er allerede blevet indkaldt til møde i din organisering. Kun UMI-medlemmerne lader sig repræsentere via Talspersonen på dit hold. Tjek lige, at I har valgt en Talsperson. Denne skal til møde torsdag, den 22. oktober, hvor fremtiden for USG bliver diskuteret og besluttet.

Alle andre end UMI-medlemmer bør møde op til de årlige møder indenfor afdelingerne eller klubberne.

 

USGs generalforsamling er torsdag den 26. november, kl. 17.30 i Store Auditorium, Nørre Allé 53, 2200 N

Her har alle 4.500 medlemmer ret til at møde op. Her koordineres alle de nævnte organiseringers vilje for det kommende år.

Hvad skal alle de millioner, som vi medlemmer betaler for at være aktive i USG, hvad skal disse penge bruges til og hvordan. Hvad skal dit hold koste til næste år?

Hvordan skal USG udvikle sig i samspil med Københavns Universitet og Københavns Kommune?

Hvordan forbedrer vi USG, hvad synes I på dit hold, eller indenfor din idræt, der hvor der er mange USG hold?

Hvis du holder dig udenfor, så vil andre bestemme for dig, og du vil miste din ret til at få indflydelse på beslutningerne.

 

Vær aktiv

At være aktiv i en dansk idrætsforening har to kvaliteter:

-          Fysisk aktiv til træning

-          Demokratisk aktiv

___________________________________________________________________________________________________________________________ 

 USG skiture-tilmelding er i gang!

Har du overvejet en af USG's skiture/kurser? Hvis ikke, så gå ind og skim igennem, hvad de tilbyder så du ikke snyder dig selv for helt specielle oplevelser, til vanligt lave USG-priser:

-  I Uge 5 er der alpintur til Kvittfjell; vi bor på det gamle Olympiske Hotel og 2 instruktører kører de sejeste workshops: Portkørsel, hop, offpiste, sort løjpe, men også begynderteknik, postløb!, kortsving, carvingsving, alpin telemark teknik m.m.

- I uge 6 er der højfjeldtur til Jotunheimen, Norges alper; Vi bor på genialt på Norges ældste, kendteste fjeldstue ved indgangen til Nationalparken og 4 instruktører kører 3-4 forskellige workshops/ture hverdag: Små og store topture (+ 2000 m), begynderteknik, offpiste telemark på brede fjeldski, snehule, badning i udendørs damptønde! m.m.

- i marts er der offpiste alpintur Alagna: Med 2 lokalkendte instruktører køres der det fedeste offpiste skiløb i det berømte område

 

 

 ski_2.gif


Schools on the run

USG var oppe på PR barrikaden og var en meget aktiv spiller da arrangemntet Shools on the run løb af stablen.

Vi stillede med en del af vores kanon dygtige trænere. Tusind tak til Phi, Barthelot, Arenze, Stig, Anders, Finn, Trine, Linda, Sofie, Annelie, Anders,

Ebbe og Christian for at være så værdige USG repræsentanter - Vi er super stolte af Jer.

Phi4Volley3Bartho1

Rulleski3Stig2Kungfu4


Sidst redigeret 20-01-2020 11:05:52

Gå til kurven, for at færdiggøre tilmeldingen og betale.

eller

Forsæt indkøb

Vi vil gerne høre din mening

Indtast dit navn, email og en kommentar herunder.
Din kommentar bliver herefter sendt til KSI.

 

Navn:
Email:
Kommentar:

Send kommentar

Tak for din henvendelse.
Vi vil læse din kommentar.